Praktyki banków w zakresie promocji lokat bankowych

Banki to w przeważającej części wielkie spółki akcyjne finansowane przez międzynarodowe koncerny finansowe. Ich ideą jest zarabianie, nie dawanie niezależności ekonomicznej klientom, chociaż oczywiście zdarzają się i na tym tle wyjątki. W artykule wyjaśnienia odnośnie kreowania strategii promocji lokat bankowych. Czy przeciętny klient ma szansę zarobić realnie na tym instrumencie? Przeczytaj do końca, a z pewnością się tego dowiesz. Przeciętny odbiorca produktów bankowych, który nie zadba o dokładne przestudiowanie regulaminów naraża się na problemy formalne związane z zakładaniem lokaty, ponieważ zamiast zwykłej struktury oszczędnościowej możesz wybrać przypadkiem fundusz inwestycyjny powiązany z bardzo ryzykownymi instrumentami rynku kapitałowego, a kapitał zostanie przez bank w takim przypadku zamrożony na długie lata. Banki często posługują się słowem lokata w prezentowaniu zupełnie innych produktów wprowadzając częściowo w błąd klientów stawiających przeważnie na wysokie oprocentowanie.
Banki nie są do końca uczciwe w prezentowaniu ofert pod względem marketingowym. Lubią naciągać rzeczywistość wypracowanego zysku. Zachęcają klientów do zakładania darmowych kont, które później okazują się płatne. Lokata bankowa jest zresztą bardzo słabo oprocentowana. Głównym Twoim założeniem powinno być wyrównanie stopy inflacji i korzystanie jedynie ze sprawdzonych jednostek finansowych o znakomitej strukturze obsługi klienta.